V záujme zabezpečenia čo najlepších služieb pre zákazníkov používame súbory „cookie“. Pokračovaním vyjadrujete súhlas s používaním súborov „cookie“.
pdf print

Zmluvné podmienky cestovania


Zodpovednosť za realizáciu cesty

Spoločnosť Gotogate sprostredkúva letenky, hotely, prenájmy automobilov a podujatia. Nepreberáme žiadnu zodpovednosť za zmeny v letových poriadkoch, zrušené lety, batožinu ani iné udalosti súvisiace s realizáciou letov. Takisto nepreberáme žiadnu zodpovednosť za problémy súvisiace s rezervovaným ubytovaním v hoteli alebo s prenájmom auta. V prípade takýchto udalostí je zodpovedným subjektom príslušný poskytovateľ služieb. Preto musia byť všetky právne nároky v týchto veciach adresované priamo poskytovateľovi služieb. Poskytujeme služby cestovateľom a dovolenkárom.

Rezervácie u spoločnosti Gotogate môžu vykonávať len osoby staršie ako 18 rokov.

Zmena a kontrola údajov

Pri rezervácii leteniek sa musí uviesť správny pravopis krstného mena, priezviska a oslovenie osoby tak, ako sú tieto údaje uvedené v pase. Letenky sú neprenosné a existujúcu rezerváciu nie je možné meniť. Po vykonaní úhrady nie je možné vrátiť peniaze ani vykonať zmeny leteniek.

Cestujúci je povinný:

  • Prečítať si pred nákupom zmluvné podmienky cestovania a súhlasiť s nimi.
  • Skontrolovať pred nákupom, či je meno cestujúceho uvedené v rovnakej podobe ako v pase.
  • Pokiaľ do niekoľkých minút po rezervácii nedostanete e-mailom potvrdenie o jej vykonaní, bezodkladne kontaktujte spoločnosť Gotogate. Ihneď po prijatí tohto potvrdenia prostredníctvom e-mailu skontrolujte, či sú zadané údaje správne. Pokiaľ sa vyskytnú nejasnosti, bezodkladne kontaktujte spoločnosť Gotogate. Pokiaľ si budete želať vykonať úpravy mimo našich otváracích hodín, kontaktujte, prosím, priamo leteckú spoločnosť, poskytovateľa ubytovania alebo autopožičovňu.
  • Pravidelne si, prosím, kontrolujte e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli pri rezervácii, keďže všetka komunikácia z našej strany prebieha prostredníctvom e-mailu.
  • Pravidelne kontrolujte časy odletov a akékoľvek zmeny letového poriadku pre vaše lety tam i späť.
  • Pre informácie o tom, z ktorého letiskového terminálu budete odlietať, sa obráťte na príslušnú leteckú spoločnosť.
  • Skontrolujte si svoju vízovú povinnosť pre cieľovú destináciu i pre prípadné medzipristátia. Tieto informácie vám poskytne veľvyslanectvo danej cieľovej krajiny a vaša letecká spoločnosť.
  • Pred cestou si skontrolujte, aké očkovania budete potrebovať.
  • Overte si pravidlá týkajúce sa pasov a to, ako dlho je váš pas ešte platný, keďže niektoré krajiny požadujú, aby bol váš pas platný minimálne šesť mesiacov po vašom návrate.
  • Skontrolujte si aktuálne časy odbavenia pre celú vašu cestu. Odporúčame, aby ste sa na letisku dostavili k odbaveniu minimálne 1,5 hodiny pred odletom (vnútroštátne lety) alebo 2,5 hodiny pred odletom (medzinárodné lety).

Letenky

Potvrdenie rezervácie, ktoré spoločnosť Gotogate po dokončení rezervácie pošle cestujúcemu prostredníctvom e-mailu, predstavuje cestovný doklad, ktorý musí mať cestujúci pri sebe počas celej cesty. Toto potvrdenie obsahuje všetky dôležité informácie, akým je referenčné číslo rezervácie, číslo letu a časy odletov. Takisto odporúčame, aby si cestujúci vytlačil letový poriadok, ktorý sa zobrazí po kliknutí na odkaz v potvrdení.

Letenky je vždy nutné použiť v chronologickom poradí a takisto je nutné absolvovať všetky úseky cesty. Pokiaľ cestujúci ktorýkoľvek úsek cesty nedokončí, zvyšok cesty mu bude zo strany leteckej spoločnosti zrušený a nevzniká žiaden nárok na finančnú náhradu. Spoločnosť Gotogate nemôže zmeniť takéto rozhodnutie.

Letenky so samostatnými rezervačnými číslami sa vždy považujú za samostatné cesty, ktoré sú od seba nezávislé. Spoločnosť Gotogate nenesie žiadnu zodpovednosť za zmeškanie prípoja či neposkytnutie finančnej náhrady za samostatné letenky v prípade zmien v cestovnom poriadku, meškaní alebo zrušených letov.

Zmeny cien/technické chyby

Spoločnosť Gotogate si vyhradzuje právo na zmeny v dôsledku technických chýb a úprav cien mimo rámec našej moci, a takisto si vyhradzujeme právo kontaktovať cestujúceho v pracovné dni do 24 hodín s cieľom vykonať zmeny prípadných rezervácií. Pokiaľ sa technické problémy vyskytnú pred alebo počas víkendu, cestujúceho budeme kontaktovať ďalší pracovný deň. Spoločnosť Gotogate si vyhradzuje právo zrušiť rezerváciu v prípade technických problémov alebo cenových chýb mimo rámec našej moci. V takom prípade bude táto skutočnosť cestujúcemu oznámená prostredníctvom e-mailu.

Zobrazená cena letenky už zahŕňa letiskové poplatky. Pred odletom z niektorých letísk je nutné zaplatiť v hotovosti odletovú daň. Cestujúci je povinný skontrolovať si, či sa na jeho miesto odletu vzťahuje táto povinnosť.

Kombinácie jednosmerných leteniek (Jednosmerná kombinácia)

Cesty, ktoré sú označené ako „Jednosmerná kombinácia", sú zložené z dvoch jednosmerných leteniek. Aj keď ich rezervujete spolu, predstavujú samostatné letenky. To znamená, že každá časť vašej cesty je v prípade zrušenia, zmeny, narušenia prevádzky, napríklad v prípade štrajku, a zmeny časov letov riešená nezávisle. Na tieto lety platia pravidlá daných leteckých spoločností.

Rezervácia sedadla

Túto službu si môžete zakúpiť iba v čase rezervácie letenky.

Nezaručujeme vám, že sedadlo, ktoré ste si vybrali, vám pridelí aj letecká spoločnosť. Nevieme vám rezervovať sedadlá v určitom rade, s extra priestorom na nohy alebo pri núdzovom východe. Letecká spoločnosť si vyhradzuje právo meniť sedadlá na palube bez upozornenia pasažierov alebo našej spoločnosti.

Sedadlá na letoch s prestupmi pri letenkách na druhý koniec sveta sa bežne nedajú rezervovať (napr. vnútroštátne lety alebo cesty v rámci Európy). Ak vám letecká spoločnosť nemôže poskytnúť sedadlo, ktoré ste si vybrali, platba za službu vám nebude vrátená.

Zobrazenie miest na sedenie nemusí byť vernou kópiou usporiadania daného lietadla.

Zrušenie rezervácie

Vaše letenky budú vydané hneď po tom, ako prijmeme platbu, a letenky nie je možné následne meniť ani žiadať vrátenie peňazí. Spoločnosť Gotogate vykonáva rezervácie v súlade s pravidlami leteckých spoločnosti, ktoré sú za normálnych okolností veľmi prísne. Inak povedané, vracanie peňazí a zmeny rezervácií nie sú povolené. Vrátenie peňazí za rezerváciu je možné v prípade, že cestujúci sa počas rezervácie poistil v rámci Poistenia storna Gotogate a spĺňa jeho podmienky. Viac informácií nájdete v sekcii ochrana v prípade storna.

V prípade vrátenia peňazí sa obdobie spracovania nároku pohybuje v rozmedzí 4 až 16 týždňov. Za akékoľvek vrátenie peňazí je zodpovedný poskytovateľ služieb a spoločnosť Gotogate nemôže ovplyvniť trvanie spracovania nároku. Pri vrátení peňazí bude účtovaný manipulačný poplatok vo výške 65 EUR za každú letenku. Spoločnosť Gotogate nevracia poplatok za ochrana v prípade storna ani už zaplatené poplatky, úhrady a ďalšie prípadné poistenia (okrem cestovného poistenia).

Zmena rezervácie

Vaše letenky budú vydané hneď po tom, ako prijmeme platbu, a letenku nie je možné následne meniť. Spoločnosť Gotogate vykonáva rezervácie v súlade s pravidlami leteckých spoločnosti, ktoré sú za normálnych okolností veľmi prísne. Inak povedané, zmeny rezervácií nie sú povolené. Pokiaľ letecká spoločnosť zmenu rezervácie dovoľuje, je takúto zmenu nutné vykonať najmenej 24 hodín pred odletom. 

Zmena rezervácie

Činnosť spoločnosti Gotogate je v súlade s predpismi leteckých spoločností o letenkách, ktoré sú zvyčajne veľmi prísne. Informácie o konkrétnych podmienkach vám poskytne priamo oddelenie služieb zákazníkom danej leteckej spoločnosti. Pokiaľ letecká spoločnosť umožňuje zmenu rezervácie, je nutné vykonať ju najmenej 24 hodín pred plánovaným odletom. Spoločnosť Gotogate cestujúcemu poskytne asistenciu pri zmene rezervácie len v prípade, že si cestujúci zakúpil náš balíček služieb. Náklady súvisiace so zmenou rezervácie bude znášať samotný cestujúci.  Upozorňujeme, že zrušenie vašej rezervácie je platné až vo chvíli, keď od spoločnosti Gotogate dostanete písomné potvrdenie.
V súvislosti s letenkami s možnosťou zmeny rezervácie zakúpených u spoločnosti Gotogate zákazníkov žiadame, aby sa obrátili na naše oddelenie služieb zákazníkom. Úplné znenie zmluvných podmienok nájdete v sekcii Gotogate - flexibilná letenka.

Gotogate - flexibilná letenka
 
Ak má cestujúci o túto doplnkovú službu záujem, musí o ňu požiadať a zaplatiť ju spolu s rezerváciou. Túto službu nie je možné dokúpiť dodatočne. Zmenu rezervácie zabezpečuje priamo spoločnosť Gotogate, čo nezaručuje, že rezerváciu bude možné zmeniť aj u leteckej spoločnosti. Všetky zmeny rezervácií je teda nutné vykonávať priamo prostredníctvom nášho oddelenia služieb zákazníkom. Túto službu nie je možné prenášať na tretie strany. 
Ak chcete zmeniť svoju rezerváciu, kontaktujte zákaznícky servis spoločnosti Gotogate prostredníctvom telefónu, chatu alebo e-mailu. Ak sa rozhodnete pre e-mail, použite špeciálny formulár na zmeny rezervácií, ktorý nájdete na našich webových stránkach v sekcii Kontakt - Gotogate - flexibilná letenka. Zmenu rezervácie je nutné vykonať počas bežných pracovných hodín a najmenej 24 hodín pred plánovaným odletom. Pri zmene rezervácie nesmie byť dátum spiatočnej cesty neskorší než jeden rok od dátumu vykonania pôvodnej rezervácie.
Zmena rezervácie je platná až vo chvíli, keď vám ju spoločnosť Gotogate potvrdí prostredníctvom e-mailu. Spoločnosť Gotogate nezodpovedá za pozdné zmeny rezervácií, pokiaľ vznikli chybou cestujúceho, ktorý včas nekontaktoval naše oddelenie služieb zákazníkom.
Služba zmeny rezervácie je k dispozícii len pre letenky (nie hotely ani prenájmy áut) a len v prípade, ak nový let nie je plne obsadený. Pokiaľ sa pri zmene rezervácie rozhodnete pre vyššiu letovú triedu, budete musieť uhradiť súvisiace poplatky. Zmenu rezervácie je takisto možné vykonať len v rámci jednej leteckej spoločnosti.     

  • Zmena destinácie pri lete tam ani späť nie je dovolená.
  • Služba zmeny rezervácie neslúži na zmenu ani úpravu mena cestujúceho.
  • Jednotlivé lety možno využiť len v poradí, v akom boli pôvodne zarezervované.
  • Zmena rezervácie letenky v súvislosti s medzipristátím nie je dovolená.
  • Zmena rezervácie letenky v súvislosti s medzipristátím nie je dovolená.
  • Zmenu rezervácie je možno vykonať len raz. Po potvrdení takejto zmeny je možnosť zmeny rezervácie vyčerpaná a už ju viac nemožno využiť.
  • Pokiaľ svoju cestu zrušíte, nevzniká vám nárok na vrátenie poplatku za zmenu rezervácie.
  • Pokiaľ bude mať zmena rezervácie za následok to, že niektorí cestujúci (napr. deti) už nebudú mať nárok na znížené cestovné, je nutné uhradiť rozdiel medzi pôvodnou a novou letenkou.
  • Pri predĺžení cesty spoločnosť Gotogate nezodpovedá za vízové povinnosti cestujúceho.
  • Pri zmene rezervácie je najneskorší dátum spiatočnej cesty jeden rok od dátumu rezervácie.
  • Pri zmene rezervácie Gotogate nezodpovedá za prípadné doplnkové služby týkajúce sa napr. batožiny a rezervácie miest, ktoré boli objednané priamo v leteckej spoločnosti.
  • Ak sa cestujúci nedostaví na jednu z častí cesty, možnosť zmeny rezervácie stráca platnosť.

   
Časy odletov

Všetky časy odletov sú uvedené v miestnom čase. Pokiaľ má let stanovený príchod až na ďalší deň, v letovom poriadku je uvedená poznámka „+1.“

Zmena letového poriadku

Letecké spoločnosti môžu meniť svoje letové poriadky a rušiť lety bez upozornenia v dostatočnom predstihu. Spoločnosť Gotogate takéto zmeny nemôže ovplyvniť. Cestujúci je osobne zodpovedný za to, aby si skontroloval časy odletov tam i späť priamo u leteckej spoločnosti.

Spoločnosť Gotogate nie je povinná upozorniť vás na zmeny v letovom poriadku ani na zrušené lety. Takisto nie sme zodpovední za prípadné zrušenie letov v dôsledku prírodných katastrof, vojnových udalostí, štrajkov alebo ďalších nepredvídaných udalostí. Žiadne takéto zmeny nezakladajú nárok na zníženie cien, poskytnutie náhradných ciest, náhradu škody alebo inú kompenzáciu zo strany spoločnosti Gotogate. Neposkytujeme žiadnu finančnú náhradu za prípadné doplnkové výdavky počas vašej cesty, akými sú lístky na vlak, ubytovanie v hoteli alebo prenájom auta.

Pokiaľ bude mať zmena letového poriadku za následok neskorý príchod do hotela alebo do autopožičovne, cestujúci musí hotel alebo autopožičovňu kontaktovať osobne a o tejto skutočnosti ju informovať.

Viac informácií o právach cestujúcich v leteckej doprave získate po kliknutí na uvedený odkaz.

Úplné znenie zmluvných podmienok nájdete tu »

Doprava a hotel, keď dôjde k zmene letiska alebo dátumu

V cene vašej letenky nie je zahrnutá pozemná doprava ani prenocovanie počas vašej cesty. Za overenie letových poriadkov a cien je osobne zodpovedný cestujúci. Týka sa to aj prípadov, keď dôjde k zmenám v letových poriadkoch leteckých spoločností, ktoré spoločnosť Gotogate nedokáže ovplyvniť ani za ne prijať zodpovednosť.

Časy na prestup počas medzipristátí

Cesty rezervované prostredníctvom spoločnosti Gotogate majú vždy schválené časy na prestup. Časy nevyhnutné na prestup počas medzipristátí vypočítavajú letecké spoločnosti. Pokiaľ sa v prípade rezervácie skladajúcej sa z viacerých úsekov niektorý letový segment omešká, letecká spoločnosť je povinná cestujúcemu poskytnúť pomoc pri docestovaní do cieľovej destinácie.

Pri rezervácii samostatných leteniek nenesie letecká spoločnosť žiadnu zodpovednosť za meškania vedúce k zmeškaniu prípoja. Je preto povinnosťou cestujúceho overiť si, či je čas na prestup podľa leteckých spoločností a letísk dostačujúci. Spoločnosť Gotogate nebude hradiť žiadne dodatočné náklady vzniknuté v dôsledku takýchto situácií.

Hotely

Spoločnosť Gotogate zabezpečuje rezervácie hotelov v spolupráci so stránkami IAN.COM. Cestujúci musí danému hotelu oznámiť každú zmenu v letovom poriadku, ktorá bude mať za následok neskorý príchod do hotela.

Úplné znenie zmluvných podmienok nájdete tu »

Prenájom auta

Spoločnosť Gotogate zabezpečuje prenájmy áut v spolupráci so stránkami rentalcars.com (od 11. júla 2013). Cestujúci musí danej autopožičovni oznámiť každú zmenu v letovom poriadku, ktorá bude mať za následok neskorý príchod do požičovne.

Úplné znenie zmluvných podmienok nájdete tu »

Deti cestujúce spolu s rodičmi

Spoločnosť Gotogate nesprostredkúva rezerváciu leteniek pre deti cestujúce samostatne. Letenky pre deti mladšie ako 18 rokov je možné rezervovať len v prípade, že cestujú spolu s dospelým. Niektoré krajiny a letecké spoločnosti nepovoľujú deťom mladším ako 18 rokov vstup do krajiny, pokiaľ nie sú sprevádzané opatrovníkom.

Malé deti

Deti vo veku 0 - 2 rokov patria do kategórie Malé deti a nebude im pridelené samostatné sedadlo. Pokiaľ malé dieťa pred ukončením cesty dosiahne 2 roky veku, je nutné rezervovať mu detskú letenku na celé trvanie cesty. Letenky pre malé deti nemožno rezervovať pred ich narodením, keďže meno a dátum narodenia na letenke sa musia zhodovať s údajmi uvedenými v pase. Pre malé deti nevykonávame neskoršie rezervácie. Spoločnosť Gotogate nebude hradiť žiadne náklady vzniknuté v prípade, že ste mali od začiatku rezervovaný nesprávny typ letenky.

Nemôžeme zaručiť, že bude vyhovené vašim požiadavkám na detskú výživu, postieľky a podobne.

Dvojitá rezervácia

Je povinnosťou cestujúceho zabezpečiť, aby boli všetky dvojité rezervácie včas zrušené bez ohľadu na to, kde boli vykonané. V opačnom prípade je možné, že letecká spoločnosť cestujúcemu dvojitú rezerváciu zruší bez predchádzajúceho upozornenia. Spoločnosť Gotogate nenesie žiadnu zodpovednosť za zrušenie letov zo strany leteckej spoločnosti alebo za neposkytnutie finančnej náhrady v tejto súvislosti.

Pasy, víza a tranzitné víza

Cestujúci je povinný zabezpečiť, aby bol jeho pas v čase rezervácie platný. Takisto je jeho povinnosťou zabezpečiť, aby mal víza pre svoju cieľovú destináciu a pre krajiny, v ktorých budú vykonané prípadné medzipristátia. Za všetky náklady vzniknuté v dôsledku problémov s uvedenými formalitami je zodpovedný sám cestujúci. Je dôležité, aby si cestujúci skontroloval svoj pas a vízovú povinnosť a splnil všetky požiadavky príslušných krajín a aj leteckých spoločností. Spoločnosť Gotogate odporúča, aby mal cestujúci pas so sebou pri všetkých cestách.

Na rezervácie spiatočných lístkov pre cesty do niektorých krajín sa vzťahujú špeciálne ustanovenia. Cestujúci je povinný overiť si podmienky týchto ustanovení na veľvyslanectve danej krajiny a u príslušnej leteckej spoločnosti.

Pri cestovaní do alebo cez USA sa vyžaduje schválené povolenie na vstup do krajiny (tzv. ESTA) a strojovo snímateľný pas.

Cestovné poistenie

Gotogate sprostredkúva cestovné poistenie v spolupráci so Solid. Všetky kontakty týkajúce sa poistenia sú preto kontaktami priamo na túto firmu.

Poistenie batožiny

Gotogate sprostredkúva poistenie batožiny v spolupráci so Solid. Všetky kontakty týkajúce sa poistenia sú preto kontaktami priamo na túto firmu.

Ochrana v prípade storna

Ochrana v prípade storna je nutné uzavrieť a zaplatiť spoločne s rezerváciou cesty. Toto poistenie nadobúda platnosť po vykonaní rezervácie a prestáva platiť po začatí cesty, pričom za začiatok cesty sa považuje dátum odchodu uvedený v pôvodnej rezervácii. Aby bolo možné pri zrušení rezervácie toto poistenie uplatniť, musia ho mať uzavreté všetci cestujúci, ktorých sa daná rezervácia týka.

Zrušenie rezervácie

Aby bolo ochrana v prípade storna platné, je nutné rezerváciu zrušiť minimálne dve hodiny pred plánovaným odletom. Po začatí cesty ochrana v prípade storna prestáva platiť. Na zrušenie rezervácií mimo našich bežných pracovných hodín kontaktujte priamo leteckú spoločnosť, prípadne autopožičovňu alebo poskytovateľa ubytovania.

Pokiaľ bude cesta zrušená na základe predloženia platného lekárskeho osvedčenia, vrátime vám peniaze za rezerváciu v plnej výške okrem manipulačného poplatku vo výške
45 EUR za osobu. Nevraciame poplatok za ochrana v prípade storna ani už zaplatené poplatky, úhrady a ďalšie prípadné poistenia (okrem cestovného poistenia). Maximálna výška finančnej náhrady, ktorú vám vyplatíme v prípade uplatnenia poistenia storna, je 2800 EUR za osobu a/alebo 5600 EUR za cestu.

Udalosti, pri ktorých vzniká nárok na finančnú náhradu

Finančné prostriedky vám vrátime, pokiaľ nebudete schopní vycestovať z dôvodu týchto nepredvídaných udalostí.

  • Akútne ochorenie či úraz týkajúci sa vás, vášho spolucestujúceho z rovnakej rezervácie alebo blízkeho príbuzného, pričom v súlade s osvedčením nestranného lekára, ktorý vám poskytuje liečbu, sa vám neodporúča podniknúť plánovanú cestu.
  • Úmrtie týkajúce sa vás, blízkeho príbuzného alebo vášho spolucestujúceho z rovnakej rezervácie.

Ochrana v prípade storna sa nevzťahuje na:

  • finančnú náhradu, ktorú možno získať z iných zdrojov, napr. z ďalšieho poistenia storna alebo iného poistenia.
  • ochorenie, úraz alebo zranenie, o ktorom ste vedeli (ktoré vám bolo diagnostikované) pri uzatváraní poistenia storna.
  • chronické ochorenie/infekcie/duševné poruchy okrem prípadov, keď daná osoba nevykazovala za obdobie posledných šiestich mesiacov od rezervácie žiadne symptómy/problémy. Pokiaľ má zrušenie rezervácie súvislosť s týmito symptómami, diagnózu musí potvrdiť špecialista.
  • ochorenie, úraz alebo ďalšie udalosti súvisiace s tehotenstvom alebo pôrodom.
  • komplikácie spôsobené alkoholom, inými omamnými látkami, sedatívami alebo narkotikami.
  • náklady vzniknuté v dôsledku skutočnosti, že poistenec sa pri rušení svojej rezervácie oneskoril.
  • fakt, že cesta stratila svoj účel.
  • komplikácie vyplývajúce z osobne vybraných procedúr a liečebných metód, akými sú kozmetické zásahy.
  • prípadné doplnkové výdavky v rámci cesty, ktoré nie sú zahrnuté v potvrdení rezervácie, ako napríklad lístky do divadla a podobne.

Čo od vás budeme vyžadovať?

Ochrana v prípade storna smiete uplatniť len, ak predložíte platné lekárske osvedčenie. Je nutné, aby ste nám ho doručili do
piatich pracovných dní po zrušení rezervácie. Lekárske osvedčenie musí vystaviť nestranný lekár, ktorý vám poskytuje liečbu, a musí obsahovať jeho meno, kontaktné údaje a pečiatku. Pokiaľ pečiatka nie je k dispozícii, musí byť k osvedčeniu priložená kópia dokladu totožnosti lekára.

Lekárske osvedčenie musí obsahovať aj tieto informácie

  • dátum vyšetrenia
  • výsledky vyšetrenia
  • diagnózu
  • originály ďalších osvedčení/dokladov, ktoré môžu mať význam pri posudzovaní nároku
  • potvrdenie faktu, že ochorenie je akútne a pacientovi zabraňuje vo vykonaní cesty

Lekárske osvedčenie si možno prevziať tu »

Vysvetlenie pojmu blízky príbuzný

Pod pojmom blízky príbuzný sa tu rozumejú manžel, manželka, deti, vnuci, bratia, sestry, rodičia, starí rodičia alebo svokrovci poistenca, alebo osoba, s ktorou poistenec žije vo zväzku rovnocennom s manželským zväzkom.

Balíček služieb

Balíček služieb je služba, ktorú ponúkame našim zákazníkom. Možno si ju zakúpiť spolu s rezerváciou. Balíček služieb si je takisto možné dokúpiť kedykoľvek pred odletom za cenu 35 EUR za rezerváciu.

Balíček obsahuje tieto služby:

  • vyhľadanie najlepších alternatív cesty v prípade, že letecká spoločnosť zmení svoj letový poriadok (podľa pokynov poskytnutých leteckými spoločnosťami).
  • predbežnú rezerváciu sedadiel u leteckej spoločnosti pri letoch, kde je takáto možnosť dostupná (nie sedadlá vedľa únikových východov, sedadlá s extra priestorom na nohy a za normálnych okolností ani lety v rámci Európy).
  • pomoc pri žiadaní o kolísku pre dieťa (často nie je možné pri letoch v rámci Európy)
  • rezerváciu osobitnej batožiny (napr. golfových tašiek alebo lyží).
  • rezerváciu osobitnej stravy, pokiaľ je jedlo v cene (za normálnych okolností pre lety v rámci Európy v cene nie je)
  • overenie možností a nákladov na zmenu vašej rezervácie (upozorňujeme, že vám budú účtované náklady na zmenu rezervácie v súlade s pravidlami leteckej spoločnosti tak, ako je to uvedené na vašej letenke).
  • registráciu vašej bonusovej karty u leteckej spoločnosti.

K cene balíčka môžu byť pripočítané prípadné poplatky poskytovateľa služieb. V prípade, že cesta bude zrušená alebo že letecká spoločnosť nebude môcť vyhovieť vašim požiadavkám, nevzniká žiaden nárok na finančnú náhradu.

Pokiaľ je váš dátum odletu v termíne do troch dní, prosím, obráťte sa na nás so svojimi požiadavkami prostredníctvom telefónu alebo chatu. Upozorňujeme, že požiadavkám, ktoré sú predložené v lehote kratšej ako 72 hodín pred odletom, často nie je možné vyhovieť.
Cestujúci trpiaci ťažkou potravinovou alergiou musia túto skutočnosť oznámiť priamo leteckej spoločnosti.

Platba za doplnkové služby

V súvislosti s platbou za doplnkové produkty majú zákazníci dve možnosti. Platobné údaje možno poskytnúť oddeleniu podpory zákazníkov telefonicky alebo prostredníctvom odkazu na objednávku, ktorý vám poskytneme podľa dohody.

Spoločnosť Gotogate neprijíma karty na jedno použitie, keďže platba sa môže realizovať v dvoch krokoch. Zákazník je povinný zabezpečiť, aby sa platba mohla realizovať v čase nákupu. Spoločnosť Gotogate si vyhradzuje právo kontaktovať zákazníka v prípade úprav cien alebo technických chýb.

Po vykonaní platby je dohoda o poskytnutí služby záväzná a nemožno ju rušiť ani meniť.

Batožina

Spoločnosť Gotogate neprijíma žiadnu zodpovednosť za náklady na batožinu, ktoré nie sú zahrnuté v cene letenky. Požiadavky v súvislosti s osobitnou batožinou (invalidné vozíky, snowboardy, surfy, lyže, golfové tašky, bicykle, psy a mačky) len postupujeme ďalej leteckým spoločnostiam. Nemôžeme ovplyvniť rozhodnutie leteckých spoločností o tom, či vašej požiadavke vyhovejú. Spoločnosť Gotogate si okrem poplatku účtovaného leteckými spoločnosťami bude za túto službu účtovať aj svoj vlastný poplatok.

Stratená/poškodená batožina

Spoločnosť Gotogate neprijíma žiadnu zodpovednosť za stratenú alebo poškodenú batožinu. Akékoľvek problémy musia byť okamžite hlásené zástupcovi príslušnej leteckej spoločnosti priamo na letisku.

Vernostné karty

Počas rezervácie môžete popri vyplnení svojich osobných údajov, akým je meno a pod., pridať aj svoju vernostnú kartu. Naša spoločnosť tieto údaje len ďalej postúpi príslušnej leteckej spoločnosti a neprijíma žiadnu zodpovednosť za pripísanie bonusových bodov na vašu vernostnú kartu.

Svoju palubnú vstupenku si vždy uchovajte až do času, keď budú body pripísané na vašu kartu. Pokiaľ nebudete mať k dispozícii svoju palubnú vstupenku, body vám nebudú môcť byť spätne pripísané. Ak potrebujete body pripísať spätne, obráťte sa priamo na leteckú spoločnosť.

Nezabudnite, že získavanie bonusových bodov sa nemusí vzťahovať na všetky lety, a preto si tieto informácie vždy overte priamo u leteckej spoločnosti.

Premium Economy, Business, First Class

Túto službu si môžete zakúpiť iba v čase rezervácie letenky. V závislosti od leteckej spoločnosti sa môže táto služba ponúkať len počas určitých častí cesty.

Služby na palube lietadla sa môžu pri jednotlivých leteckých spoločnostiach odlišovať. Špecifické informácie nájdete na webových stránkach príslušných leteckých spoločností. Webová stránka Gotogate nie je zodpovedná, ak letecká spoločnosť zmení typ lietadla alebo nadmerne rezervuje určitú triedu, čo môže spôsobiť zmeny v rozsahu poskytovaných služieb alebo zníženie triedy. Akékoľvek sťažnosti by ste preto mali adresovať priamo príslušnej leteckej spoločnosti.

Očkovania

Cestujúci je povinný zabezpečiť, aby absolvoval všetky povinné očkovania a ďalšie nevyhnutné formality potrebné na to, aby mohol cestovať do krajiny, ktorú plánuje navštíviť. Všetky náklady súvisiace s touto povinnosťou hradí cestujúci.

Platobný podvod

Spoločnosť Gotogate si vyhradzuje právo odmietnuť platbu kartou, ak má dôvod domnievať sa, že platba je podvodná. Pri podozrení na trestný čin môže spoločnosť požadovať dôkaz o oprávnenosti platby. Všetky podvody vykonané pomocou kariet budú hlásené na polícii a informácie o nich budú zaslané spoločnosti zaoberajúcej sa vymáhaním pohľadávok.

Švédsky zákon o ochrane osobných údajov (PUL)

Činnosť spoločnosti Gotogate je v súlade so švédskym zákonom o ochrane osobných údajov (1998:204). Kúpou služby/produktu u našej spoločnosti alebo registráciou svojich údajov u našej spoločnosti nám poskytujete súhlas so spracovaním svojich osobných údajov na konkrétne účely.

Pod pojmom osobné údaje sa rozumejú všetky údaje súvisiace s príslušnou osobou, ktoré boli určitým spôsobom uložené. Medzi tieto údaje patrí napr. vaše meno, e-mailová adresa, poštová adresa, telefónne číslo, údaje na faktúre a údaje o účte, ako aj ďalšie údaje týkajúce sa vás a vašej rodiny, ktoré uvediete pri vytváraní účtu alebo registrácii s našou spoločnosťou.

Údaje, ktoré spoločnosti Gotogate sprístupnite pomocou jej webových stránok, budú použité na administratívne účely a na zachovanie vysokej úrovne ponúkaných služieb. Tieto údaje nám budú slúžiť na dodanie služieb, ktoré ste si objednali, poskytnutie produktov, o ktoré ste požiadali, a na zasielanie ponúk súvisiacich s produktmi pre vašu cestu a s podobnými produktmi. Tieto údaje použijeme aj na štatistické účely, ako aj na zlepšenie obsahu našich webových stránok a na aktualizáciu našich databáz.

Osobné údaje týkajúce sa informácií o účte pri platbe za naše produkty/služby budú spracované len na účely dokončenia vášho nákupu a tretej strane budú poskytnuté len v prípade, ak to bude nevyhnutné na vykonanie a spracovanie vašej platby za rezerváciu.

Spoločnosť Gotogate je súčasťou skupiny, ktorej materskou spoločnosťou je spoločnosť European Travel Interactive. Spoločnosť Gotogate si vyhradzuje právo bez obmedzení spracúvať a prenášať údaje v rámci tejto skupiny. Spoločnosť Gotogate si vyhradzuje právo tieto údaje bez obmedzení preniesť tretej strane v prípade predaja alebo kúpy spoločnosti alebo jej aktív, alebo v prípade, ak spoločnosť European Travel Interactive, ďalšia spoločnosť v rámci dcérskej skupiny alebo aktíva v rámci skupiny získa tretia strana a ak budú tieto osobné údaje jedným z prevádzaných aktív. Medzi tretie strany, ktoré budú môcť získať tieto údaje, budú prioritne patriť organizácie ponúkajúce podobné produkty a služby ako spoločnosť Gotogate.

Tieto údaje môžeme na účely plnenia zmlúv medzi používateľmi a spoločnosťou Gotogate sprístupniť našim partnerom a ďalším účastníkom pôsobiacim v mene spoločnosti Gotogate, napr. našim subdodávateľom.

Tieto údaje môžeme takisto odovzdať tretej strane, pokiaľ ide o splnenie si právnej povinnosti alebo pokiaľ to od nás vyžadujú platné právne predpisy alebo súdne príkazy.

Osobné informácie, ktoré ste nám na webových stránkach poskytli a ktoré sa netýkajú vás osobne, ako napr. informácie o vašich rodinných príslušníkoch a priateľoch zadané počas rezervácie alebo členstva prostredníctvom služby „Moje stránky,“ budú uložené len na vaše súkromné účely. Znamená to, že spoločnosť Gotogate nebude tieto údaje používať na to, aby príslušné osoby kontaktovala, ani tieto informácie nebude využívať žiadnym iným spôsobom.

Ste povinný zabezpečiť, aby vaše údaje boli na webových stránkach či pri komunikácii so spoločnosťou Gotogate vždy aktuálne. Pokiaľ si budete želať poskytnuté údaje aktualizovať alebo opraviť, prípadne, ak budete mať otázky či pripomienky k našim službám, informáciám, ktoré zhromažďujeme, alebo k svojim právam, neváhajte sa na nás obrátiť prostredníctvom webových stránok www.Gotogate.com

Ak si neželáte dostávať ďalšie ponuky týkajúce sa Vašej cesty, na konci e-mailu kliknite na zrušenie odberu. V prípade akýchkoľvek problémov so zrušením odberu pošlite e-mail na adresu crm@etraveli.com

Letecké spoločnosti na čiernej listine

Niektoré letecké spoločnosti majú v rámci krajín EÚ zakázanú prevádzku.

Viac informácií o týchto leteckých spoločnostiach nájdete tu »

Úhrada

Ceny zobrazené vo výsledkoch vyhľadávania sú platné pri vykonaní úhrady prostredníctvom on-line bankovníctva (banky Nordea, SEB a Swedbank).
Po vykonaní úhrady je rezervácia záväzná a nemožno ju rušiť ani meniť. Tieto pravidlá sú stanovené leteckými spoločnosťami, nie spoločnosťou Gotogate*. Po prijatí úhrady spoločnosť Gotogate zašle na e-mailovú adresu, ktorú cestujúci uviedol počas rezervácie, potvrdenie o tejto rezervácii. Toto potvrdenie o rezervácii predstavuje cestovný doklad, ktorý musí mať cestujúci pri sebe počas celej cesty.

Zákazník schvaľuje elektronický prenos faktúry.

Všetky úhrady spravuje spoločnosť Travelpartner AB (556730-1543).

* Spoločnosť Gotogate si vyhradzuje právo na zmeny v dôsledku technických problémov a chýb v cenách, ktoré naša spoločnosť nemôže ovplyvniť, a takisto si vyhradzujeme právo kontaktovať vás vo všedné dní do 24 hodín s cieľom vykonať zmeny v prípadných rezerváciách. Pokiaľ sa technické problémy vyskytnú tesne pred víkendom alebo počas neho, budeme vás kontaktovať ďalší pracovný deň.

Debetné/kreditné karty (MasterCard, Eurocard, Visa a American Express)

Platby kartami Diners Club neprijímame. V niektorých prípadoch nemusíme byť schopní prijať zahraničné platobné karty. Pri platbe kartou môže strhnutie platby prebiehať v dvoch krokoch – jedna platba leteckej spoločnosti a jedna spoločnosti Gotogate/Travelpartner.

Reklamácie

Všetky pripomienky k ceste alebo oznámenia o problémoch adresujte priamo poskytovateľovi služieb (leteckej spoločnosti, autopožičovni, hotelu). Pokiaľ vám úhradu alebo kompenzáciu poskytne priamo poskytovateľ služieb, vaše právo na spätnú kompenzáciu za normálnych okolností zanikne. Všetky reklamácie, za ktoré vám počas cesty neposkytne úhradu/kompenzáciu poskytovateľ služieb, budú na prešetrenie postúpené priamo spoločnosti Gotogate. Reklamácie sú vybavované výhradne v písomnej forme a predkladajú sa prostredníctvom formulára určeného na podávanie reklamácií v lehote jedného mesiaca od ukončenia vašej cesty. Vybavenie reklamácie trvá približne tri mesiace.

Náš formulár na podávanie reklamácií si môžete prevziať tu »

Všetky reklamácie, prosím, posielajte na adresu:
Gotogate
FAO: Reklamation [Reklamácie]
Box 1340
SE-751 43 Uppsala, Sweden/Švédsko

Header
Subject
Body
Footer